خواص چای بابونه - 10 خاصیت دمنوش بابونه | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

خواص چای بابونه - 10 خاصیت دمنوش بابونه | پزشکی


چای بابونه یکی از دوست داشتنی ترین گزینه های جانشین برای چای متداولی محسوب می شود و مزایای خیلی بیشتری برای جسم دارد. این مزایا در برگیرنده توانایی ان برایمراقبت از پوست، پایین آوردن میزان استرس، مرتب کردن خواب، تسکین علامت های دوران قاعدگی است. این گیاه دارویی قادراست قدرت سیستم ایمنی جسم را زیاد شدن دهد، مسائل معدی روده ای را معالجه نماید و دیابت را مدیریت کند.

چای بابونه

با دم کردن گل بابونه میتوانید از مزایای این گیاه پرفایده بهره مند شوید.

گیاه بابونه در اشکال متفاوتی وجود دارد. مطالعات متفاوت نشان می دهد نوع های آلمانی و رومی بابونه غلظت قوی تری از مواد سودمند و مواد غذایی را دارند. افزون بر مزه و دسترس پذیری بالای چای بابونه، این ماده به دلیل مزایایی که دارد سال هاست که تحسین می شود. وجود فلاونوئیدها و دیگر آنتی اکسیدان های قدرتمند اثر خیلی بیشتری بر روی جسم خواهد داشت.

۱۰ فایده چای بابونه

زیادتر مردم مزایای بیشتری از آشامیدن این چای به دست می آورند. در دنباله بعضی از این مزایا را با هم مرور می کنیم:

  1. مواظبت از پوست:

به دلیل ماهیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای بابونه، این ماده تنها یک آشامیدنی نیست. شما می توانید چای بابونه گرم یا سرد را بر روی پوست خود اعمال نمایید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد این گونه اعمال مستقیم قادراست به طور قابل توجهی فرآیند معالجه را خوب شدن بقسمتد و حضور لکه ها و چین و چروک های موجود بر روی پوست را کم شدن دهد.

کم شدن استرس اکسیداتیو و زیاد شدن جواب سیستم ایمنی یکی از موارد عالی است که بابونه برای پوست انجام می دهد.

  1. زیاد شدن قدرت سیستم ایمنی:

اگر می خواهید قدرت ایمنی جسم را برای جنگیدن با عفونت ها زیاد شدن دهید، چای بابونه مناسبترین انتخاب است. مقادیر ویژهی از مواد فنولی در این چای وجود دارد که قادراست با عفونت های باکتریایی در جسم جنگیدن کند.

مطالعات انجام شده نشان می دهد ۵ الی ۵ لیوان از این میوه در طول دو هفته قادراست توانایی جسم برای جنگیدن با عفونت را زیاد شدن دهد.

  1. تسکین دردهای قاعدگی:

ماهیت ضد التهابی و آرام قسمتی چای بابونه سبب شده است این ماده برای مردمی که از علامت های دوران قاعدگی رنج می برند خیلی عالی باشد. این علامت ها در برگیرنده نفخ، گرفتگی شکمی، نگرانی، عرق کردن، ناتوانی برای خواب و تغییر خلق و خوست.

چای بابونه قادراست به طور مستقیم زیادتر این علامت ها را تسکین بقسمتد و التهاب را کم شدن دهد.

مقاله مرتبط: خوراکی های سودمند برای سندرم پیش از قاعدگی
  1. تسکین استرس:

یکی از دوست داشتنی ترین کاربردهای چای بابونه کم شدن استرس و نگرانی است. بعد از یک روز کاری، آشامیدن یک فنجان چای بابونه قادراست میزان سروتونین و کلاتونین در جسم را زیاد شدن دهد. این سطوح می توانند به مناسبی میزان استرس و بی قراری را کم شدن دهند و علامت های نگرانی را کمتر نمایند.

یک الی دو فنجان چای بابونه در روز قادراست در تسکین مریضی های مزمن خیلی اثربخش باشد. در طول دوران بارداری مصرف این چای به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود زیرا قادراست ریسک سقط جنین را زیاد شدن دهد.

  1. برانگیختن خواب:

همانطور که در قسمت قبلی نیز بیان کردیم چای بابونه قادراست استرس و بی قراری را کمتر کند و به خوب شدن خواب به ویژه در مردمی که خواب به اندازه ندارند یاری نماید.

حتی مردمی که با آپنه خواب و دیگر آشفتگیات دست و پنجه نرم می کنند نیز می توانند از مزایای این خواب بهره مند شوند. آشامیدن یک فنجان چای بابونه گرم قادراست به خواب سریع تر و مناسبتر یاری کند.

  1. مدیریت دیابت:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد چای بابونه برای مردمی که از دیابت رنج می برند سودمند است. این ماده سبب کم شدن میزان قند خون و مرتب کردن انسولین در خون می شود. مواد شیمیایی طبیعی که در بابونه یافت می شود به کم شدن افت و خیز در قند خون یاری می کند.

  1. خوب شدن مسائل وابسته با معده:

اگر از مسائل معده رنج می برید چای بابونه قادراست یاری بی‌شماری به شما بکند. این گیاه فایده ضد التهابی دارد و به تسکین مسائل روده و معده یاری می کند. یک فنجان چای بابونه قادراست حال شما را مناسبتر کند.

  1. مواظبت از مو:

افزون بر همه ی صفات و خصوصیت های باارزشی که برای چای بابونه بیان کردیم زیادتر استفاده کنندگان این چای بر این باورند که بابونه قادراست ظاهر و قدرت موها را خوب شدن بقسمتد. به دلیل مواد ضد التهابی در این گیاه، برانگیختنات پوست سر کمتر می شود. مواد شیمیایی طبیعی در این گیاه قادراست شوره سر را کمتر کند و ظاهر مناسبتری به موها بقسمتد.

  1. معالجه بازتاب های آلرژیک:

اگرچه بابونه برای بعضی از مردم حساسیت زاست اما قادراست جواب سیستم ایمنی را در برابر آلرژن های موجود در جسم برای زیادتر مردم تثبیت کند. یک فنجان چای بابونه قادراست بازتاب های آلرژیک را تسکین بقسمتد.

  1. هشدارها و پیامد احتمالی چای بابونه:

به دلیل مواد و مواد شیمیایی قدرتمندی که در این چای یافت می شود خانم ها باردار مناسبتر است از آن مصرف نکنند زیرا سبب سقط جنین می شود.

بعضی از مردم به این گیاه حساسیت دارند. این گروه از مردم نیز نبایست از بابونه مصرف کنند. قبل از اینکه بخواهید از چای بابونه در رژیم خوراکی خود مصرف نمایید مناسبتر است با یک دکتر کارشناس مشورت نمایید.

دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد